Promyczek

„ W ciepłym blasku promieni słońca uczymy się siebie nawzajem”

Zaczął się lipiec, lato w pełni. Upały doskwierają, ale ciągle działamy. Mamy również okres wakacyjny i są organizowane wyjazdy integracyjne – jak my to bardzo lubimy.

05.07.2022- wystawa naszych prac na Letnim Festiwalu i Tradycji w Kietrzu.
07.07.2022- w tym dniu odbyła się wycieczka do Mosznej. Zwiedzaliśmy Zamek, który słynie z niesamowitej bajkowej architektury oraz rozległego parku. Bardzo nam się podobało, mieliśmy dwóch panów przewodników, którzy przebrani w średniowieczne stroje wprowadzili nas w przygodę czarów i magii. Oprowadzili nas po zamku oraz pokazali nam jak robić magiczne mikstury. Po zwiedzaniu czekał na nas pyszny obiad i lody. A było to w ramach projektu „Widzieć więcej” dofinansowanego z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
11.07.2022- Integracyjny polsko- czeski spływ kajakowy. My też tam byliśmy. Było wiele emocji i adrenaliny. Po raz pierwszy braliśmy udział w takiej imprezie. Wszyscy wróciliśmy cali i zdrowi.
14.07.2022- w tym dniu wybraliśmy się do Sławięcic. Pogoda nam dopisała. Na początku gościliśmy w Kościele Świętej Katarzyny Aleksandryjskiej. Spotkaliśmy się z księdzem , który opowiedział nam o historii kościoła. Później zrobiliśmy sobie spacer po parku i doszliśmy do Ruin Pałacu, następnie byliśmy zobaczyć ruiny Belwederu. Wycieczkę zakończyliśmy lodami tam też trochę odpoczęliśmy. Bardzo udany wyjazd.
15.07.2022- w naszym ośrodku został zorganizowany Dzień Sportu. Dzień spędziliśmy bardzo aktywnie na naszym ogrodzie. Były zabawy z chustą, przeciąganie liny, rzucanie do celu, gra w klasy. Panie zapewniły nam dużo atrakcji i zabawy. Humory nam dopisywały.
21.07.2022- wyjście do kina Helios. Mieliśmy okazję zobaczyć kolejną część Thora „Miłość i grom”. Film pełen akcji i z wątkiem miłosnym. Po filmie wszyscy poszliśmy na lody.
27.07.2022- dzisiaj mieliśmy okazję uczestniczyć w wycieczce do Cieszyna. Tam zwiedzaliśmy Browar Zamkowy. Powstał w latach 40-tych XIX wieku. Został założony przez Karola Ludwika Habsburga. Powstał na terenie usytuowanego w centrum miasta wzgórza zamkowego. To najdłużej działający browar w Polsce. Następnie zwiedzaliśmy Muzeum Drukarstwa. Muzeum znajdujące się na Szlaku Zabytków Techniki, w którym panuje klimat minionych lat. Mogliśmy zobaczyć ciekawą kolekcję dawnych maszyn drukarskich. Po całym zwiedzaniu na pięknym cieszyńskim rynku zjedliśmy pyszny obiad i szykowaliśmy się do powrotu do domu. Wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni. To także był wyjazd w ramach projektu „Widzieć więcej” dofinansowanego z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.