Promyczek

„ W ciepłym blasku promieni słońca uczymy się siebie nawzajem”

Ostatni miesiąc wakacji ,, sierpień ”. Nadal jest bardzo słonecznie. W tym roku lato nas rozpieszcza swoją pogodą. Chętnie wstajemy i idziemy do „ Promyczka”. Czas nam tutaj leci bardzo szybko i każdego dnia czujemy, że jesteśmy potrzebni. Po mimo że są wakacje bierzemy udział w zajęciach, bo nie lubimy się nudzić. Są również organizowane wycieczki, na które bardzo lubimy jeździć.
09.08.2022- odwiedziliśmy schronisko dla bezdomnych zwierząt. Potrzeby są duże, a my zostaliśmy tak nauczeni , że tym małym czworonogą trzeba pomagać. Wizyta była przyjemna, chociaż nie jednemu z nas zakręciła się łezka w oku, że zwierzaczki są w klatkach i nie mają kochających właścicieli.
10.08.2022- tego dnia została zorganizowana wycieczka do Gliwic do „ Funzeum”. Idealne miejsce na skończenie z nudą , dla nas mega fajna i kolorowa przygoda. Funzeum to wystawa koloru i światła. Kraina zwierciadeł , luster, magicznej tęczy. Pełno pokoi poświęconych kolorom. Byliśmy pod wielkim wrażeniem tego miejsca. Do domu wróciliśmy naładowani pozytywną energią.
12.08.2022- w tym dniu postanowiliśmy wykorzystać piękną pogodę. Panie zorganizowały dla nas zajęcia na ogrodzie. Były zabawy z chustą, przeciąganie liny, rzucanie woreczkami do celu i wiele innych atrakcji.
23.08.2022- Dwudniowy Plener artystyczno- sportowy dla osób niepełnosprawnych w Pałacu Pawłowice oraz w hali oleskiego „ Ogólniaka”. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie na rzecz osób niepełnosprawnych „ Słonecznik” w Sowczycach. Podczas pleneru odbyły się warsztaty plastyczne na których powstały piękne anioły wykonane techniką decoupage. Drugiego dnia odbył się mecz integracyjne, zaprezentowano wystawę prac plastycznych wykonanych podczas warsztatów. Były także występy artystyczne. Szkoda,że tak szybko trzeba było wracać.
24.08.2022- Piknik „Razem lepiej” na Przystani Szkwał. Zorganizowany przez Warsztaty Terapii Zajęciowej w Koźlu. Bawiliśmy się przednio. Była okazja porozmawiać z kolegami z Warsztatów i innych placówek. Była zorganizowana dyskoteka, tak się bawiliśmy, że nogi odmawiały posłuszeństwa jak trzeba było wracać do „ Promyczka”.
26.08.2022- wyjazd do Raciborza do Arborteum Bramy Morawskiej była to ostatnia wycieczka kończąca projekt „ Widzieć więcej”. Odwiedziliśmy w tym miejscu mini zoo, a później czekał nas przyjemny spacer w lesie z panią przewodnik, która nam opowiadała o tym pięknym miejscu. Tutaj dzięki obecności Bramy Morawskiej łagodzącej klimat i ułatwiającej migrację roślin, odnaleźliśmy prawdziwe bogactwo flory, którą pokonywaliśmy ścieżkami naukowymi: dydaktyczną i dendrologiczną. Po miłym, ale wyczerpującym spacerze udaliśmy się na obiad i w drogę powrotną do domu.
31.08.2022- no cóż ostatni dzień wakacji. Dzisiaj wspominaliśmy nasze wakacyjne wyjazdy. Panie zaproponowały byśmy stworzyli prace plastyczne z wyjazdem jaki nam się najbardziej spodobał. Również była pogadanka o wyjazdach na 2023 padło sporo ciekawych propozycji. Jak już tak solidnie pracowaliśmy, zasłużyliśmy na obiad. Czekała nas niespodzianka. Wybraliśmy się do pizzerii „ Pod Akacjami” na przepyszną pizzę. Dzień spędziliśmy bardzo fajnie.