Promyczek

„ W ciepłym blasku promieni słońca uczymy się siebie nawzajem”

Lipiec miesiąc pełen niespodzianek, słoneczny i wspaniały. W „Promyczku” również wakacyjnie mimo, że zajęcia odbywają się normalnie. Zasmakowaliśmy wyjazdów i wyjść. Hurra.
01.07.2021 – Pojechaliśmy do małej wioski o nazwie Królowe do Alpakalandu. Podczas pobytu w zagrodzie mieliśmy bezpośredni kontakt ze zwierzętami. Były alpaki, konie, kozy i owce. Mogliśmy je karmić, głaskać, przytulać oraz robić sobie z nimi zdjęcia. Byliśmy na spacerze z dwoma alpakami, które grzecznie dały się prowadzić. Spacer odbył się w dolinie otoczonej łąkami i polami, było rewelacyjnie. Wyjście to było sponsorowane przez Bank BNP Paribas w ramach otrzymanego grantu.
07.07.2021 – Odwiedziliśmy kino Helios, gdzie obejrzeliśmy bajkę pod tytułem „Luca”. Akcja bajki rozgrywa się w pięknym nadmorskim miasteczku na Riwierze Włoskiej. Pełen niezwykłych przygód film opowiada o dorastaniu dwójki przyjaciół. Chłopcy wspólnie przeżywają niezapomniany letni czas, ale ukrywają swoją tajemnice. Obaj są potworami morskimi z innego świata znajdującego się tuż pod powierzchnią wody.
12.07.2021 -15.07.2021 – Realizacja projektu „Widzieć więcej” – 4 dniowa wycieczka do Poznania współfinansowana przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Cztery atrakcyjnie spędzone dni w Poznaniu i Puszczykowie. Zwiedziliśmy najciekawsze miejsca i budowle Poznania, usłyszeliśmy ciekawą historię. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Katedrę a w niej podziemia, rynek i ratusz. Pan przewodnik wcielił nas w rolę detektywów i rozwiązywaliśmy różne zagadki – musieliśmy być uważni i czujni, zwiedziliśmy muzeum Bramy Poznańskiej ICHOT, udaliśmy się na przejażdżkę historycznym tramwajem, w którym przewodnik opowiadał ciekawostki związane z miastem. Podczas naszej kilkudniowej wycieczki zwiedziliśmy jeszcze „Muzeum Pyry”, „Muzeum Rogala Świętego Marcina”, gdzie były prowadzone dla nas warsztaty rogalowe. Usłyszeliśmy hejnał w samo południe oraz zobaczyliśmy trykające koziołki. Na rynku odwiedziliśmy Bamberkę – słynną restaurację był czas na zakup pamiątek. Przedostatniego dnia pojechaliśmy zwiedzić Palmiarnię. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Muzeum Arkadego Fiedlera w Puszczykowie. W godzinach wieczornych wróciliśmy do swoich domów, pełni wrażeń. Na pewno bardzo długo będziemy wspominać naszą przygodę z Poznaniem.
22.07.2021 – Wyjście do kina w ramach grantu z Banku BNP Paribas na „Kosmiczny Mecz: Nowa Era”. Film bardzo nam się podobał.
29.07.2021 – W lipcu byliśmy wiele razy w kinie a wszystkie wyjścia do kina opłacone zostały z grantu ufundowanego przez Bank BNP Paribas. Na komedię z Robertem De Niro pt. „Wojna z Dziadkiem” wybraliśmy się na zakończenie miesiąca. Robert De Niro wcielił się w rolę niepokornego dziadka. Film bardzo nas rozbawił. Cieszyliśmy się niezmiernie, że mogliśmy choć trochę skorzystać z wakacji w mieście. Czekamy na Sierpień !