Promyczek

„ W ciepłym blasku promieni słońca uczymy się siebie nawzajem”

W październiku, pogoda nas zaskoczyła ,,Piękną Złotą Jesienią”. Nikt z nas się nie spodziewał, że będzie tak ciepło i słonecznie. Tak więc pomimo, że ciężko pracujemy na pracowniach także wychodzimy na spacery, uczestniczymy w Nordic Walking.
W tym październiku byliśmy:
12 – wyjazd do Zamku Królewskiego na wielką Galę Lodołamaczy, podtrzymaliśmy wyróżnienie w kategorii „Przyjazna przestrzeń”.
18 – wyjazd do Grudyni do Matejka Sady. Jak co roku zbieramy się wszyscy z Promyczka i jedziemy zbierać jabłka .Każdy miał możliwość nazbierać sobie ile chciał i ile uniesie oraz na miejscu dokonać degustacji. Wycieczka była bardzo udana, uzbieraliśmy również czerwone piękne jabłka do placówki, z których będą robione racuchy i musy do naleśników ,,pychota’’!
24 – XIV Wojewódzki Przegląd Twórczości Artystycznej Środowiskowych Domów Samopomocy pn. „Festiwal Opolskich Talentów”, my również braliśmy udział w tej wielkiej imprezie z przedstawieniem „ Upiór w Operze” w nowej odsłonie do utworu Sanah i Kwiat Jabłoni „ Szary świat”. Oprócz nas wystąpiło jeszcze 14 grup. Wszystkie występy były na wysokim poziomie. Moglibyśmy wystąpić w znanym programie „ Mam Talent” .
25 – tego dnia odwiedziliśmy Schronisko Dla Bezdomnych Zwierząt z prezentami dla czworonogów. Pan Wolontariusz opowiadał nam o ich pracy, ale także o pieskach, które tam przebywają. Przyjemnie było zobaczyć zwierzaki mimo, że każdemu z nas pękało serce z powodu braku dla nich kochających domów.
26 – tego dnia nasze koleżanki z Panią Dyrektor i naszymi paniami terapeutkami odwiedziły Telewizję Opole. Wystąpiliśmy w audycji „O! polskie o poranku”. Opowiadaliśmy o naszej twórczości i pracach jakie powstają na pracowniach ceramicznej i witrażowej i nie tylko. Jesteśmy bardzo dumni z siebie.
27– poranne spotkanie z panią Lucynką z Miejskiej Biblioteki Publicznej- Filia nr 1 na Pogorzelcu. Pogadanka miała na celu uświadomienia nas, że warto czytać książki lub słuchać, jak o nie dbać. Pani również opowiadała nam dużo o książkach dotyczących zwierząt. Mamy nadzieję, że był to początek takich spotkań ponieważ bardzo nam się podobało.
28 – kto się boi Hallowen ? Na pewno nie My. Czas start Strasznie Fajna Piątka, w której braliśmy udział, na domiar tego wszyscy byliśmy przebrani w straszydła łącznie z naszą panią Ewą. To właśnie Pani Ewa z Panią Iwoną Mrugałą – naszą praktykantką przygotowały dla nas te przebrania. Podczas imprezy liczyła się dobra zabawa, a nie kto pierwszy ten lepszy. W ten sposób zrobiliśmy 5 km w dyscyplinie Nordic Walking.
30 – czekał nas wyjątkowy wyjazd do Katowic. Dwie wycieczki w jednym. Wystawa Body Worlds i zwiedzanie Górniczego Osiedla Nikiszowiec. Na wystawie Body Worlds czekało nas oglądanie ludzkiego ciała, mięśni, narządów. Eksponaty przedstawiały potencjał ludzkiego ciała w ruchu, jego anatomiczną formę oraz złożoność funkcji. Wystawa jest autorstwa słynnego anatoma wynalazcy plascynacji dr Guthera von Klegensa. Po podziwieniu wystawy z różnymi doznaniami i odczuciami udaliśmy się na Nikiszowiec, zaczęliśmy od kawy i słodkości w kawiarni ,,Byfyj” czekając na panią przewodnik. Gdy już przewodniczka pani Joanna Siedlaczek – Pluta się pojawiła zaczęła nam opowiadać w gwarze śląskiej jak powstał Nikiszowiec i nastąpiło oprowadzanie po uliczkach osiedla wśród czerwonych domów z czerwonej cegły. Niesamowite wrażenie.
Nikiszowiec w Katowicach stanowi dziś jeden z przystanków Szlaku Zabytku Techniki. Zostały wybudowane w latach 1906- 1919 według projektu braci Zillmannów, architektów Charlotenburga obok Berlina. Po imponującym zwiedzaniu już wracając do domu udaliśmy się na pyszny obiad. Wycieczka bardzo nam się podobała, byliśmy pod dużym wrażeniem. Pani Przewodnik zachęcała nas do odwiedzenia Giszowca, o którym nam trochę opowiadała, jak mówiła jest to osiedle równie ciekawe ale w kontraście do Nikiszowca jest osiedlem białych domów. Kto wie może też będziemy mogli tam pojechać za jakiś czas ?