Promyczek

„ W ciepłym blasku promieni słońca uczymy się siebie nawzajem”

Lipiec wakacyjny miesiąc. Ładujemy baterie podczas wakacyjnych wyjazdów, wyjść na spacery i innych atrakcji. Pogoda nam dopisuje więc trzeba korzystać z wyjść na świeże powietrze. W tym miesiącu naszym pierwszym wyjazdem był kierunek Żory „ Miasteczko Twinpigs Park Rozrywki.
07.07.2023 – w dniu 07.07.2023 wybraliśmy się na wycieczkę do Żor do Parku Rozrywki Twinpigs. Wyjazd został zorganizowany w ramach projektu „ Widzieć Więcej” dofinansowanego przez PFRON. Wyjechaliśmy o godzinie 8.30 cała podróż w jedną stronę zajęła nam półtorej godziny. Gdy dotarliśmy na miejsce ku naszym oczom ukazał się widok jak z miasteczka westernowego. Tak zaczęła się nasza przygoda i mieliśmy okazję poczuć się jak na Dzikim Zachodzie. Czekały nas różne atrakcje. Najpierw przywitaliśmy się z końmi, które były w zagrodzie. Później przeszliśmy dalej i kolejną atrakcją była przejażdżka karuzelą „ gąsienicą” i drugą, która nazywała się „ beczka”. Zabawa była przednia, nie mniej jednak nie obyło się bez krzyków adrenalina nam się podniosła. Dla odważnych świat należy i poszliśmy do Nawiedzonej Sztolni i do kina 5 D, gdzie można było przejechać się wagonikami do starej kopalni jakże strasznej pełnej strachów i pająków. Wiadomo był to film, ale z efektami specjalnymi. Mieliśmy okazję także zobaczyć widowiskowy pokaz „ napad na pociąg”. Atrakcji było co niemiara. Wycieczka bardzo nam się podobała, pomimo upału i dalekiej podróży.
13.07.2023 – tego dnia wybraliśmy się do niewielkiej Olszowej leżącej w województwie opolskim. Dużo dobrego przeczytaliśmy na temat Parku Miniatur Sakralnych i przyznajemy .że nie zawiedliśmy się. Już brama wjazdowa i pięknie odrestaurowane budynki z przełomu XIX/XX wieku zrobiły tzw. pierwsze, dobre wrażenie. Główną atrakcją w miejscowości Olszowa jest przepiękny i zadbany ogród o powierzchni 2 hektarów, w którym znaleźliśmy 18 miniatur najbardziej znanych, sakralnych obiektów na świecie. Największa z nich ma wysokość 6,4 metra! W Parku Miniatur w Olszowej przenieśliśmy się do Rzymu, by podziwiać Bazylikę i Plac św. Piotra, później podziwialiśmy krzywą wieżą w Pizie oraz Katedrę Santa Maria del Fiore Sanktuarium Matki bożej Fatimskiej oraz Bazylikę Grobu Pańskiego w Jerozolimie. Nie zabrakło również budowli z Polski -Gdańsk, Kraków czy Góra świętej Anny. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem, że tak blisko można zwiedzić coś tak pięknego. Na sam koniec zwiedzania był obiad w formie grilla.
19.07.2023 – wyjście do Kina Helios na bajkę „Miss Kraken. Ruby Gillman”.
21.07.2023 – w dniu 27 lipca odbyła się wycieczka do Palmiarni w Gliwicach w ramach projektu ,,Widzieć Więcej” dofinansowanego przez PFRON. Wycieczka rozpoczęła się poranną zbiórką o godzinie 8.30 w ,,Promyczku”.
O godzinie 9.45 przyjechaliśmy do miejsca docelowego i spacerem przemierzyliśmy urokliwy park miejski im. Fryderyka Chopina, a w samym jego sercu był usytuowany budynek Palmiarni.
Zostaliśmy otoczeni przemiłą opieką przez tamtejszych przewodników, którzy podzielili nas na dwie grupy zwiedzające, po czym zostaliśmy przeprowadzeni przez cztery pawilony tematyczne: rośliny użytkowe, tropikalne, egzotyczne oraz sukulenty. W każdym pomieszczeniu, oprócz palm, bananowców i kaktusów, można było usłyszeć lub dostrzec zwierzęta takie jak: papugi, węże, jaszczurki, straszaki, a nawet wiewiórki kostarykańskie!
Zostaliśmy też oprowadzeni po ogromnych akwariach, ponieważ w nich odtworzono ekosystemy Amazonki, jeziora Tanganika, rzeki azjatyckiej i polskiej.
Zwiedzanie trwało do godziny 12.00, więc korzystając z wolnej chwili każdy z nas mógł kupić sobie pamiątkę. O godzinie 13.00 zaserwowano nam smaczny obiad w restauracji „Quchnia”.
Wszyscy wróciliśmy pełni wrażeń a wspomnienia zostaną nam w sercach na wiele, wiele lat.
27.07.2023 – po raz kolejny wyjście do Kina Helios tym razem na „ Indiana Jones i artefakt przeznaczenie”.