Promyczek

„ W ciepłym blasku promieni słońca uczymy się siebie nawzajem”

Nadszedł sierpień wakacyjny miesiąc. Oprócz tego, że był piękny, upalny ale też pełen wspaniałych wyjazdów i spotkań z ludźmi. Oczywiście także odbywały się zajęcia w ośrodku, jednak nie tak intensywnie jak w okresie szkolnym.
01.08.2023 – wyszliśmy do kina Helios na film „ Barbie”. Film opowiadał o krainie Barbieland gdzie życie upływa bez trosk. Zamieszkujące ją lalki Barbie to pewne siebie, odnoszące sukces kobiety. Z kolei towarzyszącym im Kenom czas upływa głównie na plażowaniu. Są oni postrzegani jedynie jako dodatek do Barbie.
Pewnego dnia główna bohaterka, Barbie zaczyna przeżywać kryzys egzystencjalny. Jej dolegliwości okazują się być spowodowane problemami życiowymi jej posiadaczki w realnym świecie. Barbie decyduje się ratować sytuację i wraz z Kenem udaje się w podróż do realnego świata. Bardzo nam się podobał film w jaki był przedstawiony.
03.08.2023 – z koli tego dnia czekał nas rejs po Odrze. W tym dniu dojechaliśmy autobusem miejskim do Koźla Rogi gdzie rozpoczęliśmy naszą morską przygodę na terenie stoczni „Damen”. Gdy już wszyscy zajęliśmy miejsca na statku zaczęło się nasze rejsowanie. Podczas wycieczki statkiem po Odrze odbyły się pogadanki na temat lokalnej bioróżnorodności. Pan przewodnik opowiadał nam jakie zwierzęta żyją pośród nas i jaka przyroda nas otacza wokół rzeki Odra. Cały rejs był zorganizowany przez Miejską Bibliotekę Publiczną w ramach rozpoczęcia nowego projektu „ Dugnad” w Kędzierzynie-Koźlu.
10.08.2023 – kolejna nasza wizyta w kinie Helios. Tym razem poszliśmy na kultowy film „ Lassie”.Pierwszy z filmów o Lassie ukazał się w 1943 roku i od tamtej pory nakręcono kilkanaście filmów z jej udziałem. Film opowiada o Flo, który nie chce się jednak rozstawać z ukochanym psem Lassie. Zamiast spędzić wczasy na Gran Canarii z rodzicami, chłopiec i jego kudłaty towarzysz wyruszają wraz z przyjacielem rodziny Gerhardem w podróż na farmę ciotki Flo. Kobieta mieszka tam ze swoimi dziećmi i sunią rasy Jack Russell Terrier. Kiedy Flo i nowi znajomi dowiadują się o znikających w wiosce psach postanawiają się tym zainteresować. Prawdziwe zmartwienie przychodzi, gdy tracą z oczu Lassie i ukochaną suczkę cioci. Okazuje się, że ktoś włamał się do domu i porwał małego czworonoga! Trójka przyjaciół wraz ze szczęśliwie znalezioną Lassie wyrusza na poszukiwanie złodziei i ratunek małego pieska. Film naprawdę nam się podobał i były sceny gdzie można było się wzruszyć.
11.08.2023 – wyjazd do Zoo w Opolu. Wycieczka zorganizowana z projektu „ Widzieć Więcej”. Wszyscy stawili się punktualnie i ruszyliśmy w kierunku Opola. Gdy dojechaliśmy na parking czekał nas, krótki spacer by dojść do Zoo. Okazało się, że jednak musimy chwilkę zaczekać ponieważ zoo jest czynne dopiero o godzinie 10.00. Niemniej jednak nikomu to nie przeszkadzało i tak po oczekiwanym czasie weszliśmy na teren opolskiego zoo. Tak zaczęło się nasze spacerowanie i oglądanie różnych zwierząt. Niestety przez wysoką temperaturę zwierzaki wylegiwały się w cieniu i podsypiały. Oczywiście każdy z nas z wielką radością wyszukiwał ich w klatkach i na wybiegu. Były goryle, wilki, hipopotamy, kozice, żyrafy, żbiki, a nawet zobaczyliśmy sielankę króla zwierząt pięknego lwa. Kto był odważny i nie miał oporów przed oglądaniem pająków mógł wejść do budynku stworzonego specjalnie pod pajęczaki. Po długim spacerowaniu i zwiedzaniu udaliśmy się do restauracji na pyszny obiad i jak się okazało czekała nas niespodzianka w formie przepysznych lodów. Do domu wróciliśmy bardzo zadowoleni i będziemy mieli co wspominać.
25.08.2023- tego dnia została zorganizowana wycieczka do Nadleśnictwa w Starej Kuźni. Tradycji stało się zadość po raz kolejny mogliśmy zawitać u naszych panów i pań leśniczych, którzy zajmują się lasami i zwierzyną jaka w nich żyje. Pracownicy służby terenowej opowiadali co należy do ich zadań i obowiązków oraz opowiadali ciekawostki o lesie i przyrodzie. Po lekcji edukacyjnej odbyło się pieczenie kiełbasek na ognisku. Dzień spędziliśmy bardzo miło, a i też dopisała piękna pogoda.